Pages

Saturday, February 22, 2014

KENAPA SUPPLEMEN? KENAPA VITAMIN?

ASSALAMUALAIKUM..
masa terus berlalu..hari bertukar hari..bulan berganti...tahun silih pergi..
Cara hidup zaman millinieum ini sudah pasti amatlah berbeza berbanding zaman dahulu..
semuanya sangat berbeza...dan perbezaan ini memberikan kesan sama ada kita sedar mahupun tidak..kesan yang sangat besar kepada kesihatan tubuh badan kita.. ..
cara hidup moden membuatkan kita tua sebelum usia..
cara hidup moden membuatkan fizikal/badan kita memerlukan bantuan..

KENAPA SUPLEMEN PENTING? KENAPA PERLU KEPADA VITAMIN?

Badan yang sihat bermula dengan nutrien yang seimbang. Kalau kita lihat, untuk memulakan gaya hidup yang sihat, pemakanan yang seimbang merupakan salah satu aspek terpenting dalam kehidupan seharian kerana kita perlu makan untuk hidup. Tetapi, kita pun sebenarnya tidak pasti dengan cara hidup zaman sekarang ini yang tidak sihat disebabkan pemakanan, pencemaran, tekanan hidup serta kurangnya aktiviti sihat seperti bersenam dan rekreasi.

Pada zaman terdahulu, mereka tidak memerlukan suplemen sebab aktiviti harian seperti bertani membuatkan badan mereka sentiasa aktif. Berbeza dengan cara hidup kita sekarang yang bekerja depan pc setiap hari, kalau keluar meeting pun ada kereta, LRT, bas dan sebagainya. Realiti sekarang kalau nak pergi kedai pun nak cari parking yang betul-betul depan kedai. Jadi, kurangnya senaman, bahan makanan yang tercemar, air bertoksik, dan ditambah lagi dengan pencemaran yang banyak unsur bebahaya menyebabkan kehadiran radikal bebas dalam badan kita.

Radikal bebas adalah sangat berbahaya kepada badan kita dan perlu adanya bantuan untuk mengeluarkannya sebelum ia merosakkan sel badan yang boleh menyebabkan kepada pelbagai penyakit degeneratif seperti kanser, sakit jantung, osteoporosis, diabetes, parkinson yang berisiko untuk tubuh badan kita. Logiknya kita lihat sendiri semakin banyak penyakit degeneratif yang meningkat setiap tahun, dan semakin ramai yang berisiko untuk mendapat penyakit ni.

Puncanya? Salah satu sebab ialah tak cukup nutrien yang seimbang dan diperlukan oleh badan, untuk menyingkirkan sel-sel radikal bebas yang hadir dalam badan kita, serta dapat menguatkan sistem imun badan untuk mencegah daripada dijangkiti pelbagai penyakit dan virus. Jika kita tak singkirkan radikal bebas daripada badan kita, sel-sel yang rosak akan menyebabkan kepada keadaan badan yang lebih teruk seterusnya boleh menyebabkan penyakit2 degeneratif yang berbahaya seperti kanser, jantung, diabetes dan sebagainya.

Jagalah kesihatan anda. Mencegah adalah lebih baik daripada mengubati. Jom amalkan gaya hidup sihat!

~ credit to bisnesideas..

**********************************************************
SUPLLEMEN ASAS UNTUK KESIHATAN SEKELUARGA



SUPPLEMEN, VITAMIN, ASAS KESIHATAN KELUARGA

Antara kebaikan Supplemen asas untuk kesihatan sekeluarga ini adalah :
~ Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
~ Membantu seisi keluarga rasa lebih bertenaga
~ Menguatkan sistem imun anda
~ Membekalkan kesihatan kulit , rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat

Supplemen asas untuk kesihatan sekeluarga ini terdiri daripada 6 Supplemen asas yang merupakan vitamin  paling popular dalam set penjagaan kesihatan Shaklee! Ia terdiri daripada :
1. Vitalea – Multivitamin with Iron formula
2. Vitamin C 500mg – sustained release
3. B Complex
4. Energizing Soy Protein (ESP) – Vanilla
5. Mealshake
6. Vit C Chewable


Antara kebaikan Supplemen asas untuk kesihatan sekeluarga ini adalah :
~ Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
~ Membantu seisi keluarga rasa lebih bertenaga
~ Menguatkan system imun anda
~ Membekalkan kesihatan kulit , rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat 

Vitalea
Multivitamin yang lengkap. Sebiji Vitalea mengandungi 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Kekurangan zat besi (Iron) boleh menyebabkan tekanan darah rendah, insyaAllah pengambilan Vitalea membantu dalam hal ini. 

Vitamin C Sustained Released
Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg keperluan badan seharian yang mana ia bertindak mengikut pelepasan masa. Ia hanya akan melepaskan vitamin C atas keperluan badan. sangat penting untuk imun tubuh kita. Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.

B Complex
Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh . Vitamin B complex adalah vitamin yang paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan. Vitamin B Complex yang lengkap mengandungi 11 jenis vitamin B yang memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan juga mental. Vitamin B complex mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma, tenaga dan kesihatan otak. Ianya juga mengelak kulit wajah kelihatan kusam tak bermaya.

Energizing Soy Protein
Protein adalah unsur terbesar didalam tubuh kita selepas air. 25% Badan kita adalah protein. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter. Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi  9 Asid Amino Perlu ya ng tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian.

Mealshakes
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’ di mana kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.Ia juga kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar juga vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan. Mealshake juga mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit. Ia kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.

Vit C Chewable
Vitamin C membantu memelihara daripada jangkitan, dan meningkatkan imuniti tubuh, membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang, meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging,membantu pertumbuhan dan penggantian tisu dan menolong dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon.

Kesemua supplemen di atas adalah istimewa buat keluarga saya. anda bagaimana? 

SEBARANG PERTANYAAN, 
Hubungi Hana':

☏ Call/sms/whatsApp: 013-3652558  

cod: Nilai/Bandar Baru Salak Tinggi/ Salak/ Jijan
 

No comments:

Post a Comment