Pages

Tuesday, December 8, 2009

Nikmat dariNya...


Alhamdulillah...aku masih diberikan nikmat islam dan iman
Alhamdulillah..aku masih diberikan kesempatan untuk terus bernafas di bumiNya
Alhamdulillah..atas segala nikmat-nikmat yang dikurniakan olehNya...
Sesungguhnya nikmat-nikmat itu membuatkan aku terus merasa betapa kerdilnya diriku di sisiNya...
betapa Dia tidak pernah lupa pada aku sedangkan aku sering lupa padaNya..
moga-moga nikmat yang dikurniakan ini akan terus menjadikan aku hamba yang sentiasa mengingatinya...tak kira waktu susah mahupun senang...
waktu sakit mahupun sihat...
waktu miskin mahupun kaya...
pendek kata..
moga aku akan sentiasa mendambakan kasihsayang dariNya... setiap detik dan ketika kerana...aku tahu aku hanyalah insan yang sering dan mudah lupa dengan nikmat dunia.....
sering lalai dan alpa...
lupa bahawa nikmat itu adalah dariNya...
yang boleh diberi pada bila-bila masa yang Dia suka...
dan juga boleh diambil sekelip mata.....
Sesungguhnya...aku hanyalah hamba yang sering terbuai dengan kasihsayang manusia....
jua dengan kesenangan dunia....
namun..
Kau tidak pernah lupa pada hambaMu ini...
kala ku jauh Kau dekat...
dan..kala ku dekat Kau lebih Dekat...
betapa bersyukurnya aku dengan nikmatMu itu...
namun....aku tetap mahukan kenikmatan duniawi...
dan aku jua mahukan nikmatnya syurgawi.....
kerana aku tahu Kaulah ArRahman dan Kaulah ArRahim...
berikanku di dunia ini kebaikan dan di akhirat juga kebaikan...dan jauhkan ku dari azab api neraka....
Ku dekat Kau dekat....



kecemerlangan tidak terhenti di dunia..kesinambungannya di akhirat sana...

No comments:

Post a Comment